czwartek, 28 maja 2015

Large Rainbow Stacking & Nesting Boxes


Tęczowe pudełka do układania i pogrupowania




Gdy znalazłam te kolorowe tęczowe pudła na zagranicznej stronie to się po prostu w nich zakochałam :)
Szybko skontaktowałam się z internetowym "Dziadkiem" - stolarzem znanym w środowisku montessoriańskich mam, który tworzy pomoce Montessori - i voila :)
W skład zestawu wchodzi 6 pudeł w kolorach tęczy, największe o wymiarach 15x15x15, najmniejsze 5x5x5.



Możemy je potraktować jako przedsmak dla maluchów przed wprowadzeniem różowej wieży Montessori (około 3 r.ż.). Tu w przeciwieństwie do różowej wieży burzenie jest całkowicie dopuszczalne ;-)

Maluch budując wieże, pudełko po pudełku świetnie doskonali swoje ruchy. Z początku klęczy, bądź siedzi, potem musi już wstać. Ćwiczy precyzję, aby udało się postawić pudła jedno na drugim. Ruchy wokół pudeł, podnoszenie ich i odkładanie to także nie lada wysiłek. I kolejne cenne doświadczenia na koncie malucha :)

Pudła można wykorzystywać do budowania wieży


bądź też wkładać jedno w drugie (mniejsze w większe)


oraz jedno na drugie (większe na mniejsze)


Mała główka musi się napracować, aby wszystko do siebie pasowało.
Obowiązkowo nazywamy z Zośką też kolory, jakie mają pudła :)


Zośka podczas budowania wieży
(przed rozpoczęciem budowania zademonstrowałam Chlipce jak przenosić pudła - obiema rękoma - aby w przyszłości tak samo postępowała z klockami z różowej wieży Montessori)















A tu Zośka nakłada na siebie pudła - większe na mniejsze





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz