poniedziałek, 4 maja 2015

Tuba i pompony


Zabawa z użyciem tuby i pomponów ma na celu rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, a także doskonalenie motoryki małej oraz umiejętności chwytania i puszczania.

Do wykonania tej pomocy użyłam:
- trzech pustych rolek po papierze toaletowym
- pomponów (do kupienia w sklepie papierniczym)
- taśmy klejącej
- nożyczek


Przymocowałam kolejno rolki do szczytu Zosi mebli.

Na półce obok umieściłam pojemniczek (po jogurcie), w którym znajdują się pompony

Chlipka podchodzi do półki, chwyta po kolei za pompony, umieszcza je w tubie i obserwuje jak wypadają z drugiej strony





Potem pochyla się, podnosi je z podłogi i wrzuca ponownie


Tak wyglądała pierwotna wersja. Z czasem zamieniłam rolki papieru toaletowego na przezroczystą tubę, w której przechowuje się bombki. Znalazłam taką o podobnej średnicy co otwór po rolce papieru toaletowego. Wygląda to bardziej estetycznie, a także zapewnia dodatkowe doświadczenie - Zośka może obserwować jak pompony przelatują przez tubę.





2 komentarze:

  1. Dziękuję za pomysł. Też zrobiłam taką tubę, tylko u nas zamiast pomponów używane są piłeczki pingpongowe i kasztany :)

    OdpowiedzUsuń