czwartek, 19 listopada 2015

Krążki dotykowe z kształtami


Do przygotowania dotykowych krążków użyłam:
- podkładek pod napoje z Ikei (około 4-5zł za 6 sztuk)
- 0,5 m papieru ściernego (ok. 2 zł)


Odrysowałam wybrane kształty, przykleiłam do krążków i gotowe:


Zośka wodziła paluszkiem po kształtach (uruchamia pamięc dotykową, dzięki czemu lepiej zapamięta dany kształt):

Dotykała je całą rączką:

Zdjęła skarpetki, zrobiłyśmy tor i chadzała w tę i z powrotem:

A teraz zabawa dodatkowa.  Poprosiłam Chlipusie, aby wskazała paluszkiem i nazwała poszczególne kształty (koło, trójkąt, kwadrat, gwiazda, krzyżyk, kwiat):


Następnie rozłożyłam na dywanie takie same kształty, ale drewniane. Poprosiłam, aby córka dopasowała je do krążków:

2 komentarze:

  1. u nas po 2 minutach skupienia, siostra bliźniaczka zabiera i psuje prace siostry :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w takim razie rozdaj każdej z nich po 3 tabliczki, niech pracują każda ze swoją trójką i potem zamiana? Skoro bliźniaczka zabiera to znaczy, że też ją to w danej chwili interesuje ;-)

      Usuń