poniedziałek, 14 grudnia 2015

Świąteczne zapachowe słoiki

 
Dziś postanowiłam wykonać dla Zośka zapachowe słoiczki, słoiczki pachnące zbliżającymi się Świętami...

Do ich wykonania użyłam skórki pomarańczy oraz przyprawy korzenne takie jak: goździki, kardamon oraz anyż.

Niezbędne są także słoiczki. Zakupiłam w Ikei (12zł) komplet 4 zakręcanych słoiczków na przyprawy, otwieranych z dwóch stron.



Umiejscowiłam to wszystko na tacy i postawiłam przed Zośką 



 Chlipusia najpierw przyglądała się zawartości pojemniczków i ją dotykała:



 Następnie poprosiłam, aby je powąchała: 



Odkręciłam słoiki i Zośka zabrała się do pracy:



 Wkładała po kolei gwiazdki anyżu do słoika:




 Następnie owoce kardamonu: 




  Goździki:




 I na końcu skórkę pomarańczy:



  
Teraz przyszła kolej na otwieranie i wąchanie każdego ze słoiczków:












Na początku mojego tego postu napisałam, że wykonałam dla Zośki słoiki zapachowe, a to przecież Chlipusia zrobiła je sama :) Ćwiczyła swoje małe paluszki i usprawniała zmysł dotyku.


Kiedy już skończyła pracę ze słoikami, znalazły one swoje miejsce na półce, w każdej chwili będzie mogła podejść i wąchać zawartość słoików (stymulując węch).
Bo tak właśnie pachną Święta :)

2 komentarze:

  1. super pomysł! uwielbiam Waszego bloga :-))) dzięki za inspiracje i motywację ;-)
    wiele Waszych pomysłów przydaje mi sie do zabawy z moimi młodymi :-)),

    OdpowiedzUsuń