niedziela, 22 marca 2015

Puszka z tasiemkami



Puszka z tasiemkami to montessoriańska pomoc dla maluszka, która dostarczy mu fajnych wrażeń zmysłowych oraz zapewni naukę i doskonalenie chwytu pęsetowego. Malec będzie musiał także na chwilę skupić się i skoncentrować.

Chwyt pęsetowy pojawia się około 9 miesiąca. W chwycie tym kciuk jest zginany i styka się z palcem wskazującym przy chwytaniu czegoś. Małe paluszki ćwiczymy już od samego początku - zaprocentuje to w późniejszym czasie w nauce pisania :)

Puszka taka do przygotowania jest niezwykle prosta. I naprawdę warto, gdyż dostarczy maluszkowi wiele radości.


Do przygotowania jej potrzebne nam będą:
- puszka z wieczkiem - ja użyłam takiej po herbatce z kopru dla niemowląt ;-)
- kolorowe tasiemki z pasmanterii
- wiertarka lub śrubokręt
- klej i tekturka falista.

Obkleiłam puszkę tekturką falistą z dwóch powodów: zapewni trzymającemu ją maluszkowi fajne doznania dotykowe; nie będzie musiał patrzeć na oryginalne koperkowe napisy na puszce ;-)
Po obklejeniu mąż wywiercił mi w różnych miejscach puszki otwory, przedziałam przez nie kolorowe tasiemki i zawiązałam na ich końcach supły, aby nie można ich było wyciągnąć. Końcówki tasiemek przypaliłam delikatnie zapalniczką, aby się nie psuły. I w zasadzie puszka była gotowa :)

A oto Zośka pochłonięta pracą:







3 komentarze:

  1. Mam taką samą puszkę! (tak, też kiedyś kupiłam już nie pamiętam dla kogo i znalazłam ją gdzieś z tyłu w szafie:P) moja ma na górze 3 dziurki w wieczku na wkładanie patyczków, zastanawiam się, czy jak dodam takie tasiemki to nie będzie za dużo jak na jedną zabawkę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że to już będzie za dużo. Sztuka konstruowania pomocy montessoriańskich polega na pomijaniu wszystkiego, co mogłoby odwracać uwagę od właściwych funkcji. Dzieci lubią wyzwania, ale nie wtedy, gdy muszą sobie poradzić jednocześnie z wieloma problemami i wymaganiami. Chodzi tu o ograniczenie ilości, przejrzystość. Tak więc- jedna puszka do tasiemek, a osobna do wkładania patyczków :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie myślałam. No dobra, to trzeba będzie skądś wykombinować drugą puszkę ;) Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń