poniedziałek, 23 marca 2015

Torebki sensoryczne


To kolejna rzecz, którą możecie wykonać w domu przy bardzo małych kosztach. A ile przy tym radości (bynajmniej ja tak mam robiąc cokolwiek dla Zośki ;-) Na pomysł ten natknęłam się przeglądając stronkę Messy Little Monster.
Do wykonania torebek potrzebujemy:
- folię do laminowania- żel do włosów
- żelazko lub prostownicę do włosów
- małe przedmioty do wypełnienia torebeczek - ja użyłam guziki oraz cekiny.

Sposób wykonania jest prosty:
Folię do laminowania formatu A4 przecinamy na pół. Nagrzanym żelazkiem (lub prostownicą) przejeżdżamy powoli wzdłuż trzech boków folii, pod wpływem ciepła zgrzewają się i uszczelniają. Do środka wkładamy kilka łyżek żelu do włosów oraz wrzucamy ciekawe dla dziecka przedmioty do odkrycia. Ścieramy żel z góry torebki, po czym ponownie chwytamy za żelazko i zamykamy torebkę zgrzewając na ciepło czwarty bok. Sprawdzamy, czy aby na pewno wszystko jest szczelne i żel nie wycieka ( w razie takiej sytuacji ponownie uszczelniamy żelazkiem).

Takie torby to świetny sposób na pobudzanie zmysłu wzroku i dotyku. Maluchy poprzez rączki i usta będą badały ich zawartość :)
Aby zabarwić żel można dodać barwnik spożywczy.










3 komentarze: